9,2
609 beoordelingen Powered by TNS
Terug naar overzicht
coronavirus-1140x420.jpg

Corona

Informatie over onze dienstverlening

Als Toyota organisatie willen we elke klant mobiel houden en letten we op uw veiligheid. We houden onze kwaliteit graag op het hoogste niveau en vinden het daarom belangrijk om u over de volgende zaken te informeren.

Toyota dealers zijn open met aangescherpte maatregelen

Om verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te voorkomen, volgen we de richtlijnen van het RIVM nauwgezet op. Elke dag nemen we passende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, met als doel zo veilig mogelijk te handelen in het belang van uw gezondheid én de gezondheid van Nederland.

Voor uw en onze veiligheid nemen we daartoe de nodige maatregelen. Wij zorgen binnen ons bedrijf voor een minimaal risico door minimaal 1,5 meter afstand te houden, geen handen te schudden en overige hygiënische maatregelen zorgvuldig na te leven. Vanwege het coronavirus passen wij onze dienstverlening aan zodat onze collega’s u zo veilig mogelijk kunnen helpen. We verplaatsen onze dienstverlening waar dat kan, zoveel mogelijk naar online.

Een veilig bezoek aan uw dealer

Onze showrooms blijven open, echter de openingstijden of -dagen van onze dealerbedrijven kunnen zijn aangepast. Check de website van uw lokale Toyota dealer.

Contact
Onze werkplaatsen zijn open

Zonder tegenbericht kunnen alle service en onderhoudsafspraken doorgang vinden. Mocht een afspraak, door onvoorziene omstandigheden, niet kunnen plaatsvinden, dan nemen wij tijdig contact met u op. Wij verzoeken u om afspraken zo veel mogelijk telefonisch te maken of in te plannen via onze online werkplaatsplanner op onze website.

Heeft u al een afspraak gepland staan en voelt u zich fit, maar heeft u een kwetsbare gezondheid en/of wilt u liever het contact met andere mensen zoveel mogelijk beperken? Neem dan contact met ons op, zodat we naar een passende oplossing kunnen kijken.

Let op: Voordat u naar uw afspraak gaat, raden wij u aan onze website te raadplegen. Elke Toyota dealer heeft immers maatregelen getroffen ter voorkoming van de verspreiding van het coronavirus. Zo zijn er aangepaste openingstijden en openingsdagen. Een aantal werkplaatsen is gesloten op zaterdag. Hier kunnen dagelijks wijzigingen in optreden.

Plan uw afspraak Contact
Verkoop

Heeft u interesse in een nieuwe of tweedehands auto? Wij begrijpen het als u liever niet de deur uitgaat. Toch kunnen wij veel voor u betekenen. Onze informatievoorziening kan bijvoorbeeld via telefoon, videoverbinding of e-mail plaatsvinden. Ook kunnen wij u van extra beeld- en videomateriaal voorzien, mocht u interesse hebben in een specifiek voertuig. Wij zijn u graag van dienst voor de verkoop van een auto, inclusief inruil. Uiteraard ook onder voorbehoud van een proefrit of showroombezoek, indien u dat liever even uitstelt.

Contact

Veelgestelde vragen

Over corona

  • 1. Is uw bedrijf gewoon open?

    Onze showroom is open, echter de openingstijden of -dagen kunnen zijn aangepast. Check vooraf de openingstijden.

  • 2. Ik heb een werkplaatsafspraak gemaakt. Gaat deze door?

    Als u wilt, kunt u in de showroom wachten. We hebben deze ingericht met inachtneming van richtlijnen van het RIVM. Zo hebben we het aantal stoelen verminderd, zodat onze klanten voldoende afstand kunnen houden. Heeft u andere wensen? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken

  • 3. Welke maatregelen heeft u ingericht als ik wil wachten tijdens het uitvoeren van onderhoud?

    Als u wilt, kunt u in de showroom wachten. We hebben deze ingericht met inachtneming van richtlijnen van het RIVM. Zo hebben we het aantal stoelen verminderd, zodat onze klanten voldoende afstand kunnen houden.

    Heeft u andere wensen? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.

  • 4. Kan ik de sleutel van mijn auto afgeven en retour ontvangen zónder dat ik met een medewerker in contact kom?

    We hebben tijdelijk onze werkwijze aangepast. U kunt de sleutel op de balie leggen en gepaste afstand nemen. Onze medewerker kan daarna de sleutel pakken.

  • 5. Welke voorzorgsmaatregelen worden er genomen binnen uw bedrijf?
    • We begroeten elkaar contactloos
    • Onderling en met klanten houden wij minimaal 1,5 meter afstand.
    • Extra aandacht voor hygiëne, zoals extra handen wassen, schoonmaken enz.
    • Werken met gepaste maatregelen aan uw voertuig
    • Medewerkers met “symptomen” werken vanuit huis
    • Sleutels, papierwerk etc. nemen we niet meer direct aan, maar via de balie
  • 6. Is mijn auto Corona-vrij als ik deze terugkrijg?

    Uw auto wordt altijd met de grootste zorg behandeld. Onze monteurs dragen handschoenen. Daarnaast gebruiken we stoelhoezen, stuurhoezen en dekken we de versnellingspook/selectiehendel af en/of ontsmetten het stuur, het dashboard, de sleutel, versnellingspook en handgrepen na afloop van het onderhoud.

  • 7. Ik zit in quarantaine of zelfisolatie. Wat kunt u voor mij betekenen?

    Als u geen mogelijkheid heeft om naar buiten te gaan, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

  • 8. Hoe houdt Toyota Pechhulp rekening met Corona?

    Ook Toyota Pechhulp volgt de richtlijnen van het RIVM.

    We proberen we het klant-contact te minimaliseren en tegelijkertijd de klant mobiel te houden. Hoe dit eruit ziet, zal van geval tot geval verschillen. Wellicht ervaart u tijdelijk andere service dan u van Toyota verwacht, maar wij willen geen enkel risico nemen voor uw en onze eigen veiligheid en gezondheid. Wij hopen op uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie.

  • 9. Ik wil niet wachten in de showroom en maak graag gebruik van vervangend vervoer. Hebben jullie voldoende leenauto’s beschikbaar?

    Neem even contact op om de mogelijkheden en beschikbaarheid van vervangend vervoer te bespreken.

  • 10. Gaat mijn proefritafspraak door?

    Uw afspraak kan gewoon doorgaan. We nemen uiteraard extra maatregelen. Zo begroeten we u contactloos en geven we begeleiding of instructies op gepaste afstand. De auto is vooraf gereinigd, waardoor u zorgeloos kunt genieten van uw proefrit.

  • 11. Mijn nieuwe auto staat nog in bestelling, wordt deze nog (tijdig) geleverd?

    Op dit moment zijn er nog geen gevolgen voor de levering van nieuwe Toyota’s. We houden de ontwikkelingen (in de wereld, in Europa en binnen Toyota) echter nauwlettend in de gaten. Wij houden u op de hoogte over de actuele leverdatum van uw auto. Deze is namelijk mede afhankelijk van model, uitvoering en de gekozen kleur.

  • 12. Hoe staat het met de onderdelenleveringen?

    De onderdelenvoorziening gaat gewoon door. We hebben voldoende onderdelen op voorraad om de reparatie en het onderhoud aan uw auto volgens de voorschriften uit te voeren.

  • 13. Welke maatregelen neemt Toyota voor de gratis thuisbezorging bij Private Lease?

    Voor de kosteloze thuisbezorging van uw Toyota volgt elke Toyota dealer een aantal richtlijnen:

    • De thuisbezorging geldt alleen bij Private Lease en gebeurt uitsluitend op afspraak
    • Bij aflevering plaatsen we een stuurhoes om het stuur
    • We doen een sleutelhoes om de sleutel
    • Bij aankomst maken we de alle aangeraakte onderdelen schoon met desinfecteermiddel
    • We houden 1,5 meter afstand

Toyota cookiebeleid

Toyota.nl maakt gebruik van essentiële cookies, cookies ter verbetering van de website en social media en reclame cookies om u optimaal van dienst te zijn en te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u hiermee akkoord gaat, kunt u gewoon verder gaan. In ons cookiebeleid leest u meer over cookies en kunt u indien gewenst uw cookie-instellingen aanpassen.